چگونه از استانبول به قونیه برویم؟

چگونه از استانبول به قونیه برویم؟

شهر قونیه ترکیه به عنوان یکی از شهرهای مذهبی این کشور شناخته می‌شود که به خاطر دراویش و آرامگاه مولانا مشهور است. موزه ها، مساجد و موارد دیگر همه از جاذبه های قونیه هستند. سفر از استانبول به قونیه باوجود وسایل حمل و نقل مختلف راحت و آسان است.

فاصله زمینی استانبول تا قونیه حدود 700 کیلومتر  است، اگر تصمیم به سفر از راه زمینی داشته باشید در صورت سفر با ماشین شخصی حدود 7.5 ساعت و با اتوبوس حدود 10 ساعت طول می کشد همچنین علاوه بر اینها می توانید با قطار یا پرواز به قونیه بروید.

 

استانبول به قونیه با اتوبوس

سفر با اتوبوس در ترکیه محبوب است زیرا راهی مقرون به صرفه برای سفر است و تعداد زیادی از شرکت های اتوبوسرانی در بسیاری از مسیرهای سراسر کشور فعال هستند و طیف وسیعی از زمان های حرکت را در طول روز یا شب برای اتوبوس های بین شهرهای بزرگ مانند استانبول به قونیه پیدا خواهید کرد.

برای رفتن به قونیه از استانبول می توانید از ایستگاه اتوبوس مرکزی استانبول، ایستگاه اتوبوس حرم، ایستگاه اتوبوس آتاشهیر دودولو و ایستگاه اتوبوس علی‌بی‌کوی حرکت کنید. بنابراین بررسی کنید که نزدیک‌ترین ایستگاه به محل اقامت در استانبول کدام است. زمان سفر با اتوبوس از استانبول به قونیه بسیار متفاوت است. سریعترین زمان 8 ساعت است و کندترین اتوبوس 12 ساعت طول می کشد.

استانبول به قونیه با اتوبوس

 

استانبول به قونیه با قطار

مدت زمان سفر با قطار از استانبول به قونیه حدود 5 ساعت است که با قطار مدرن و بسیار راحت که دارای تعدادی امکانات است، سفری به مراتب راحت تر از سفر با اتوبوس خواهید داشت. قیمت یلیط قطار از استانبول به قونیه بیشتر از بلیط اتوبوس است، اما گزینه بسیار گرانی نیست. در واقع، با کمتر از 50٪ بیشتر، قطار را به گزینه ای مناسب تبدیل می کند، با توجه به اینکه چندین ساعت سریعتر از اتوبوس شما را به قونیه می رساند.

قطارهای استانبول به قونیه به شما این امکان را می دهند که مناطق حومه شهرهای ترکیه و مناظر بسیار متنوع و همچنین شهرهای زیادی را در طول مسیر ببینید.

در حال حاضر روزانه سه قطار از استانبول به قونیه حرکت می کنند و می توانید از یکی از سه ایستگاه راه آهن استانبول سوار قطار شوید. ایستگاه حرکت اولیه ایستگاه راه آهن Sogutlucesme، سپس Bostanci، سپس Pendik است. Sogutlucesme نزدیک ترین ایستگاه قطار به مرکز استانبول است و قطارها از آنجا در ساعت های 06:40، 12:10 و 18:00 حرکت می کنند.

استانبول به قونیه با هواپیما

 

استانبول به قونیه با هواپیما

اگر می خواهید از استانبول به قونیه در سریع ترین زمان ممکن برسید، می توانید سفر با هواپیما را انتخاب کنید. پرواز از استانبول به قونیه حدود یک ساعت و ده دقیقه طول می کشد. پرواز به قونیه از دو فرودگاه بین المللی استانبول و صبیحه گوکچن انجام می شود. خطوط هوایی AnadoluJet و Pegasus از فرودگاه Sabiha Gokcen و شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز از فرودگاه استانبول به قونیه پرواز دارد.

 

فاصله استانبول تا قونیه چقدر است؟

مسیر زمینی از استانبول به قونیه 701 کیلومتر است.