راهنمای سفر به فیلیپین و جاهای دیدنی آن

سفر به فیلیپین

سفر به فیلیپین می‌تواند یک تجربه جذاب و متنوع باشد. این کشور دارای جزایر زیبا، سواحل خیره‌کننده، طبیعت سرسبز، فرهنگ رنگین و مردم مهربان است. اما قبل از سفر به فیلیپین، باید برخی از نکات را در نظر داشته باشید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنم:

 

درباره سفر به فیلیپین

– بهترین زمان برای سفر به فیلیپین، ماه‌های آبان (نوامبر) تا فروردین (اواخر مارس) است. در این مدت، هوا معتدل و خشک است و خطر توفان و باران کمتر است. اما در ماه‌های اردیبهشت (آپریل) تا مهر (اکتبر)، هوا گرم و مرطوب است و بارش باران‌های موسمی زیاد است. بنابراین، برای لذت بیشتر از سفر، این ماه‌ها را انتخاب نکنید.

– برای ورود به فیلیپین، شما نیاز به ویزا دارید. ویزای فیلیپین برای ایرانیان به دو صورت ممکن است: ویزای توریستی و ویزای تجاری. ویزای توریستی برای مدت 90 روز اعتبار دارد و برای درخواست آن، باید مدارکی مانند پاسپورت، عکس، فرم درخواست، رزرو بلیط و هتل، گواهی بانکی و … را به سفارت فیلیپین در تهران ارائه دهید. هزینه ویزای فیلیپین 65 دلار است.

– واحد پول فیلیپین پزو است.شما می‌توانید پول خود را در فرودگاه یا صرافی‌های شهری به پزو تبدیل کنید. همچنین می‌توانید از کارت‌های بانکی خود در خودپردازهای فیلیپین استفاده کنید. اما برای این کار، باید قبل از سفر، کارت خود را برای استفاده در خارج از کشور فعال کنید.

– حمل و نقل عمومی در فیلیپین شامل اتوبوس، قطار، تاکسی، موتورسیکلت، جیپنی و تری‌سیکل است. جیپنی و تری‌سیکل دو وسیله محلی و ارزان برای حرکت در شهرها هستند. جیپنی یک نوع مینی‌بوس است که از جنگ جهانی دوم باقی مانده است و رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی دارد. تری‌سیکل یک نوع موتورسیکلت با کابین است که برای حمل مسافران طراحی شده است. قیمت این دو وسیله بستگی به مسافت و توافق با راننده دارد. اتوبوس و قطار نیز برای سفر بین شهری مناسب هستند. تاکسی نیز یک گزینه راحت و امن برای حرکت در شهرها است. اما باید مراقب باشید که راننده تاکسی متر را روشن کند و از شما بیش از حد پول نگیرد.

– جاهای دیدنی فیلیپین بسیار زیاد و متنوع هستند. از جزایر و سواحل زیبا مانند بوراکای، پالاوان، سیارگائو و … تا شهرهای تاریخی و فرهنگی مانند مانیل، سبو، ویگان و … همه چیز را می‌توانید در فیلیپین ببینید. اگر علاقه‌مند به طبیعت و ماجراجویی هستید، می‌توانید از مناطقی مانند کوه‌های چوکلیت، دره‌های بنائوه، آتشفشان تائال و … دیدن کنید. اگر علاقه‌مند به فرهنگ و تاریخ هستید، می‌توانید از مکان‌هایی مانند کلیسای سان آگوستین، موزه ملی فیلیپین، شهر قدیمی اینتراموروس و … بازدید کنید. اگر علاقه‌مند به تفریح و خرید هستید، می‌توانید از مراکز خرید و بازارهای فیلیپین مانند مال آف آسیا، گرین‌هیلز، دیویسوریا و … استفاده کنید.

 

بهترین فصل سفر به فیلیپین

بهترین زمان برای سفر به فیلیپین، از نوامبر تا آوریل است که فصل خشک است و شرایط ایده‌آلی برای ساحل، فعالیت‌های بیرونی و بازدید از شهرها را فراهم می‌کند. فصل باران از ژوئن تا سپتامبر است که ممکن است منجر به طوفان‌ها شود و برنامه‌های سفر و تفریحی شما را بهم بزند.

اگر می‌خواهید از جشن‌ها و رویدادهای فرهنگی فیلیپین لذت ببرید، می‌توانید در ماه‌های دسامبر، ژانویه، فوریه و آوریل سفر کنید که هوا مناسب برای ماجراجویی‌های بیرونی، کاوش شهرها و بازارها، بازدید از رستوران‌ها و مغازه‌ها و دیدن برخی از مکان‌های تاریخی و معروف در سراسر جزایر است. ماه مارس ارزان‌ترین ماه برای سفر است که قیمت‌های هتل پایین‌تر و هوا دلپذیر است. کم‌شلوغ‌ترین زمان از آوریل تا ژوئن است اما بدترین زمان برای سفر در ماه‌های ژوئیه و آگوست است که باران‌های سنگین و طوفان‌ها در فصل مونسون رخ می‌دهند.

 

تور فیلیپین

تور فیلیپین یکی از گزینه‌های جذاب برای سفر به کشوری با طبیعت زیبا و فرهنگ متنوع است. شما می‌توانید از سواحل آفتابی، رودخانه‌های زیرزمینی، تراس‌های برنج، آتشفشان‌ها، جنگل‌های بارانی و جشنواره‌های رنگین این کشور لذت ببرید. همچنین می‌توانید با مردم مهمان‌نواز و شاد این کشور آشنا شوید و از غذاهای خاص و لذیذ آن‌ها میل کنید.برای خرید تور فیلیپین، شما می‌توانید از آژانس‌های مختلفی که این تور را ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

 

قیمت بلیط و ویزای فیلیپین

برای سفر به فیلیپین، شما نیاز به ویزای توریستی این کشور دارید. ویزای توریستی فیلیپین یک بار ورود است و به شما اجازه می‌دهد 30 روز در این کشور بمانید. برای اخذ ویزای فیلیپین، شما باید مدارک زیر را آماده کنید:

– اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
– 2 قطعه عکس پرسنلی جدید 4*3 با پس زمینه سفید
– تاییدیه حساب بانکی به لاتین 
– واچر هتل و بلیط هواپیما
– فرم ویزای فیلیپین به صورت تکمیل شده و امضا شده

شما باید این مدارک را به سفارت فیلیپین در تهران ارائه دهید و برای مصاحبه حضوری حاضر شوید. مدت زمان صدور ویزا حدودا 15 تا 30 روز کاری است. هزینه ویزای فیلیپین حدود 65 دلار است که بر اساس نرخ ارز متغیر است.

برای خرید بلیط هواپیما به فیلیپین، شما می‌توانید از سایت‌های مختلفی استفاده کنید. شما می‌توانید بلیط هواپیما از تهران به مانیل را با قیمت‌های مختلف مقایسه کنید. بسته به تاریخ سفر، شرکت هواپیمایی و مدت توقف، قیمت بلیط متفاوت است. 

 

جاهای دیدنی فیلیپین

فیلیپین یک کشور زیبا و متنوع در جنوب شرقی آسیا است که بیش از ۷۰۰۰ جزیره دارد. این کشور با طبیعت بکر و دست‌نخورده، فرهنگ رنگین و مردم مهربان و خوش‌بینش، جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران دارد. از جاهای دیدنی فیلیپین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ال نیدو: یک شهر زیبا و سرسبز در جزیره پالاوان که با سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و صخره‌های آهکی بلند، یکی از زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی فیلیپین است. این شهر به «بهشت گمشده فیلیپین» معروف است و مقصدی عالی برای قایق‌سواری و غواصی است.

– جزیره آپو: یک جزیره کوچک و زیبا در استان نگروس دل سور که با سواحل شنی سفید، آب‌های زلال و فیروزه‌ای، صخره‌های مرجانی رنگارنگ، جنگل‌های سرسبز و غارهای طبیعی، به مقصدی رویایی برای گردشگران تبدیل شده است. این جزیره مکانی رویایی برای خلوت کردن و لذت بردن از طبیعت است.

– بازار چانه زن‌ها: یک بازار قدیمی و پر جنب و جوش در شهر مانیل که در آن، انواع و اقسام کالاها و خدمات به فروش می‌رسد. در این بازار، خریداران و فروشندگان باهم چانه می‌زنند تا بتوانند به قیمتی که می‌خواهند کالا یا خدمات را معامله کنند. این بازار جایی است که می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت کنید.

– جزیره سیکوئیجور: یک جزیره کوچک و معنوی در دریای بوهول که افسانه‌های زیادی درباره آن روایت شده است. این جزیره با طبیعت بکر و دست‌نخورده، آبشارها، چشمه‌های آب گرم، کلیساها و معابد، سرزمینی است عرفانی که می‌توانید در آن، رمز و رازهای نهفته را کشف کنید.

 

از ایران تا فیلیپین چند ساعت راه است

فیلیپین یک کشور جزیره‌ای در جنوب شرق آسیا است که با داشتن 7100 جزیره و مساحت حدود ۳۷۰۰۰ کیلومترمربع، پنجمین کشور بزرگ جزیره‌ای دنیا محسوب می‌شود. پایتخت فیلیپین شهر مانیلا است که در مرکز فیلیپین واقع شده و به دریای جنوبی چین راه دارد.

برای سفر به فیلیپین از ایران، شما می‌توانید از فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران استفاده کنید. حداقل زمانی که پرواز به مانیلا طول می‌کشد برابر است با ۱۳ ساعت و ۲۰ دقیقه. شما می‌توانید با استفاده از شرکت‌های هواپیمایی مختلف، سفر خود را با تجربه و راحتی بالاتر بگیرید.

فیلیپین چندجانبه‌ای از گردشگران سفارشات خود را با جنگل‌های استوایی، آتش‌فشان‌ها، تاریخچه و فرهنگ زندگان مذهبی خود تجربه خواهید کرد. اگر علاقمند به دیدن جزیرات فراوان و زیرزمین‌های طبیعی هستید، فیلیپین گزینه مناسبی برای سفر خود است.

 

سفر به فیلیپین با هواپیما

سفر به فیلیپین با هواپیما یکی از راه‌های معمول برای دسترسی به این کشور جزیره‌ای است. برای این منظور، شما می‌توانید از شرکت‌های هواپیمایی مختلفی که پروازهای مستقیم یا غیرمستقیم به فیلیپین دارند، استفاده کنید. برخی از این شرکت‌ها عبارتند از:

– امارات: این شرکت هواپیمایی پروازهای روزانه از تهران به مانیلا دارد که با یک توقف در دبی انجام می‌شود.

– قطر: این شرکت هواپیمایی نیز پروازهای روزانه از تهران به مانیلا دارد که با یک توقف در دوحه انجام می‌شود. 

– ترکیش: این شرکت هواپیمایی پروازهای روزانه از تهران به مانیلا دارد که با یک توقف در استانبول انجام می‌شود.

– عمان ایر: این شرکت هواپیمایی پروازهای غیرمستقیم از تهران به مانیلا دارد که با یک توقف در مسقط و یک توقف در کوالالامپور انجام می‌شود. 

پروازهای شما در فرودگاه بین‌المللی نینوی آکوئینو به زمین می‌نشینند که پایتخت فیلیپین یعنی شهر مانیلا است. این فرودگاه یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آسیا است و دارای چهار ترمینال می‌باشد.