بهترین مکان مسافرت در مهر ماه

مسافرت در مهر ماه

مهر ماه که یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین ماه های سال است، فرصتی عالی برای سفر و گشت و گذار در سراسر ایران فراهم می کند. در این ماه هوای مطبوع و مناظر زیبا، برخی از شهرهای ایران را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است. همه ساله در فصل پاییز، گردشگران و علاقمندان به سفر تلاش می کنند تا از بهترین مقاصد سفر در ماه مهر دیدن کنند. در اینجا بهترین شهرهای ایران برای سفر در ماه مهر را به شما معرفی می کنیم.

 

کویر مصر

این کویر که از بهترین کویرهای ایران محسوب می‌شود در کنار روستای مصر اصفهان و در ۵۵ کیلومتر شهرستان خور قرار دارد. کویر مصر نامی آشنا و محبوب در بین کویرنوردان و طبیعت دوستان شناخته می‌شودیکی از آرزوهای هر فردی در زندگی می تواند رصد شبانه آسمان پر ستاره کویر باشد و این آرزو با سفر به صحرای مصر محقق می شود زیرا می توان به ستاره ها تماشا کرد و حتی صورت های فلکی را در آسمان پیدا و مشاهده کرد. لذت بردن از سکوت کویر و همچنین تلفیق آسمان پرستاره و نشستن در کنار آتش در شب های سرد با دوستان و همراهان می تواند سفری فراموش نشدنی و خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

 

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب یکی از معروف ترین کویرهای ایران است. این کویر در استان اصفهان و در حدود 48 کیلومتری شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.مرنجاب با دیگر کویرهای ایران کمی متفاوت است. این کویر در نزدیکی شهر قرار دارد و امکانات رفاهی بیشتری را برای مسافران کویر فراهم می کند. به همین دلیل توصیه می شود که کویرنشینانی که برای اولین بار می آیند این بیابان را برای شروع انتخاب کنند.

جذابیت کویر مرنجاب به تپه های شنی طلایی و آسمان پر ستاره ختم نمی شود. این کویر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است و اقامتی آسان را برای گردشگران فراهم می کند.داستان نامگذاری این کویر به زمان صفویه و پادشاهی شاه عباس برمی‌گردد و گفته می‌شود مرنجاب خلاصه شده عبارت «مرد رنج آب» است که به دلیل دشواری پیدا کردن چاه آب در این منطقه به این اسم نامگذاری شده.البته امروزه کویر مرنجاب خشک و بی آب و علف نیست و به سبب داشتن آب و غذای کافی پوشش گیاهی و جانوری متنوعی دارد.

 

 

جنگل های اسالم – خلخال

جاده اسالم به خلخال، جاده ای است تماشایی و چشم نواز به طول 70 کیلومتر که از شهر اسالم در استان گیلان آغاز می شود و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود. جاده اسالم به خلخال از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. اگر از شهر اسالم این مسیر را شروع کنید، ابتدا با جاده‌ای پوشیده از درختان جنگلی مواجه خواهید شد که مسیر بسیار پیچ‌در‌پیچ و البته زیبایی دارد. با دور شدن از شهر اسالم و حدود یک ساعت رانندگی، منظره اطراف به دشت‌های سرسبز تغییر پیدا می‌کند و دامنه دید زیادی خواهید داشت.

 

الموت

الموت یکی از زیباترین شهرهای استان قزوین است. بیشتر مردم الموت را به خاطر قلعه تاریخی بزرگش می شناسند. منطقه الموت یکی از شهرها و دیدنی های باستانی و افسانه ای قزوین است که همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. الموت علاوه بر آثار و بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری دیگری مانند طبیعت بکر و زیبا نیز دارد.الموت به معنی آشیانه عقاب است و علت این نامگذاری به مرتفع بودن قلعه باز می گردد. برای رسیدن به قلعه باید بیش از ۳۰۰ پله سنگی را طی کنید. البته در آن منطقه اهالی در ابتدای مسیر کوهستانی، چندین اسب و الاغ را آماده کرده اند تا با استفاده از آنها به مقصد برسید.

 

آبگرم لاریجان

آبگرم لاریجان یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک تهران است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند و از نظر گردشگری فرصت های زیادی دارد. آبگرم لاریجان می تواند مقصد سفر یک روزه از تهران یا سایر نقاط ایران باشد. چشمه های جوشان آبگرم لاریجان از دل کوه دماوند سرچشمه می گیرد و عمر طولانی دارد. علاوه بر این، چشمه های آب معدنی این منطقه دارای خواص درمانی فراوانی است و به همین دلیل روستای تفرجگاهی لاریجان از نظر گردشگری سلامت مورد توجه قرار گرفته است.

برای استفاده از آبگرم رینه لاریجان، امکاناتی ساخته شده که سفر را برای گردشگران راحت کرده است. تاسیساتی مجهز به حوضچه‌های جکوزی و ویلاهایی برای اقامت شبانه مردم. همچنین لوله‌کشی و انتقال آب از چشمه آبگرم رینه تا خانه‌های کرایه‌ای در فهرست امکانات این منطقه قرار دارد که آبگرم را به خانه‌ها آورده است.