بهترین مکان مسافرت در شهریور ماه

مسافرت در شهریور ماه

اگر می خواهید در شهریور ماه سفر کنید، انتخاب از بین بهترین مکان های ایران که در تابستان آب و هوای خنک تری دارند ممکن است سخت باشد، اما ما این کار را برای شما آسان کرده ایم. با معرفی چند شهر زیبا که شهریور ماه خنک و دلپذیری دارند به شما کمک می کنیم در آخرین ماه از فصل تابستان مقصد گردشگری خود را بهتر و راحت تر انتخاب کنید.

 

شیراز ، تنگه براق

اگر به شیراز سفر کرده اید و همه جاهای دیدنی شهر را دیده اید و فکر می کنید که زیبایی شیراز به پایان رسیده است، کاملا اشتباه می کنید! شما هنوز مناطق کوهستانی و طبیعی شیراز را ندیده اید. تنگه براق نام دره ای زیبا در نزدیکی روستایی به همین نام و در شمال غربی شیراز است.جاهای دیدنی تنگه براق در هر فصلی، تماشایی است.

دردانه طبیعت زیبا و سحرانگیز جنوب شرقی روستای تنگ براق استان فارس، جاهای دیدنی بسیاری دارد. بزرگ ترین رودخانه استان فارس که رودخانه کر نام دارد، از داخل تنگه عبور می کند. همین رودخانه و موقعیت جغرافیایی تنگه سبب شده تا این جاذبه منحصر به فرد فارس ها، بهشت گمشده اقلید نام بگیرد.آبی خنک در تابستان و بسیار سرد در زمستان دارد. دیدار نوروزی و تابستانی از آبشار تنگه براق، می تواند بهار و تابستان شاد و لذت بخشی را برای شما و همراهان تان رقم بزند.

 

 

کلار دشت، جنگل مازیچال

این روستای ییلاقی دارای مناظر سرسبز و زیبایی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در حین قدم زدن در مناظر زیبای این روستا، ابرهای زیبایی را می بینید که در کنار درختان قرار دارند و از دیدن آن ها مبهوت می شوید.یکی از مواردی که این منطقه را منحصر به فرد می کند وجود درختان بلوط و اقیانوس ابرها است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بلوط ها در گویش مازندرانی به نام مازی یا مازو شناخته می شوند و گودال آن را چال می نامند، از این رو نام این روستا را مازیچال گذاشته اند.با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه، نیمه دوم بهار و تابستان بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت این منطقه است تا از سرما و بارش شدید برف در امان بمانید. در آن زمان زیبایی طبیعت در کنار هوای مطبوع، ترکیبی دلپذیر را برای سفری فراموش نشدنی ایجاد می کند.

 

 

 

سروآباد ، روستای اورامان

روستای اورامان با داشتن معماری پلکانی به روستای هزار ماسوله کردستان مشهور است، یعنی حیاط یک ساختمان پشت بام ساختمان پایینی است. مردم اورامان به زبان اورامی که یکی از گویش‌های گورانی است و زیرگروهی از گویش‌های شمال غرب ایران است، سخن می ‌گویند.

این روستای زیبا در دل کوه و طبیعت با معماری شگفت انگیز سالانه گردشگران و توریست های زیادی را از تمام نقاط جهان به خود جذب می کند.آنچه این منطقه را معروف و محبوب کرده است وجود کوه های فراوان و رودخانه ها و چشمه های زیبای روان است. دو رودخانه مهم این منطقه دو رودخانه سیروان و لیله هستند که در منطقه مرزی به نام دروله به یکدیگر متصل می شوند. منطقه اورامانات کردستان در غرب استان و در بخش اورامان شهرستان سروآباد واقع شده است.

 

 

 

چابکسر، جواهردشت

جواهردشت مقصدی رویایی برای گذراندن روزهای گرم تابستان در فضایی سرسبز و آفتابی همراه با هوای بهاری است و هر آنچه از طبیعت می خواهید را دارد. کوه ها، دشت ها، علفزارها، جنگل های انبوه و آب و هوای تمیز از ویژگی های این ییلاق زیبا است. اقامت در میان این طبیعت بکر فرصتی عالی برای دوستداران طبیعت گردی است.

زیبایی‌های جواهردشت فقط به خود روستا و جاده آن ختم نمی‌شود و اطراف این روستای دوست‌داتشتنی هم پر است از جاهای دیدنی و مناظر خارق‌‌العاده. قدم زدن میان پوشش گیاهی زیبا در منطقه حفاظت شده سرولات، کوهنوردی و صعود به قله سماسوس و تماشای منظره خارق‌العاده جواهردشت در مه، تماشای سواحل دریای خزر تا چمخاله، گشت‌وگذار در روستاهای اطراف جواهردشت و زیارت و سیاحت در منطقه امام‌زاده نقره عباس، همه‌وهمه شما را با جاهای دیدنی اطراف جواهردشت آشنا می‌کند و تجربه‌ای دوست‌داشتنی برای شما به‌همراه خواهد داشت.

 

 

دماوند

دماوند شهری در میان رشته کوه‌های البرز است که کوهستانی بودن منطقه باعث شده زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی خنک و مطبوع داشته باشد. در این منطقه تعداد زیادی آبشار و چشمه‌های جوشان وجود دارند که به صورت رودهایی پرآب در میان دره‌ها و صخره‌ها جریان پیدا می‌کنند. علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، منطقه دماوند تاریخچه بسیار غنی‌ای هم دارد.

آبشارهای بلندی که در میان کوه‌های مرتفع واقع شده است، در کنار دشت‌های وسیعی که پوشش گیاهی خاصی دارد، به علاوه دریاچه‌ها و چشمه‌های طبیعی دل هر  طبیعت‌گردی را به دست می‌آورد. البته که این شهر برای علاقه‌مندان به باستان‌شناسی و جاذبه‌های تاریخی نیز بناهای فوق‌العاده‌ای دارد.